top of page
  • תמונת הסופר/תאלכס דנה

סדקים בקירות – איך לטפל?

סדקים בקירות ובתקרות הדירה הם ענף בתוך ליקויי בניה מהבולטים ביותר. לא נדרשת הבנה או ניסיון הנדסיים מקצועיים על מנת להבחין בסדק בקיר.השאלה הגדולה היא ממה נובע הסדק, כיצד יש לטפל בו ובעיקר – מהי הדחיפות בטיפול זה.

אחת הסיבות השכיחות להיווצרות סדקים היא התרחבות והצטמקות של בלוקים, כתוצאה משינויי טמפרטורה. בשל הצטמקות הבלוקים נגרמת התנתקות של השכבות המרכיבות את הקיר וכך נוצרים הסדקים. עוד סיבות יכולות להיות תזוזות של המבנה בזמן הבניה, תנועות קרקע, שקיעות יסוד, חוסר אחידות והתאמה בין מרכיבי הקיר, חוסר מקצועיות של בעלי מקצוע, שקיעה עקב ביסוס לקוי של יסודות, בנייה על קרקע לא יציבה ועוד.

 


סדקים בקירות

נתמקד באופן הטיפול בשני הסוגים העיקריים של הסדקים

סדקים בקירות פנימיים:כאשר מדובר בסדקים בקירות פנימיים, יש לחרוץ את הפתח בפטישון או בפטיש ואזמל עד ההגעה לבלוק, למלא בעזרת קלסימו או פרופילה  - חומרים על בסיס גבס המיועדים לסתימת חריצים בקיר. לאחר מכן יש להשתמש בשפכטל ובצבע. חשוב לפתוח את החריץ ולא לאטום אותו ללא פתיחה, מכיוון שהתזוזה מגיעה מהבלוק עצמו. לכן איטום נקודתי של החריץ ללא פתיחתו לא יפתור את הבעיה והחריץ יחזור. אם מדובר בחריצים גדולים ניתן להשתמש ברשת פיבה כדי לאחד את שני צדדי הקיר. במקרה הזה יש לפתוח את החריץ, לפרוש את הרשת, עליה להוסיף תיקונים שלקלסימו/פרופילה, צבע ושפכטל.

סדקים בקירות חיצוניים:השלב הראשון בתיקון סדקים בקירות חיצוניים הוא זיהוי מקור הבעיה. התחל בבדיקת הסדקים כדי לקבוע את גודלם, עומקם ומיקומם. חפשו סימני לחות או עובש, שיכולים להצביע על בעיה משמעותית יותר.לאחר שזיהית את הסדקים, השלב הבא הוא לנקות את האזור ביסודיות. הסר כל פסולת רופפת, אבק או לכלוך מפני השטח של הקיר.לאחר מכן השתמש באיטום או אטם איכותיים כדי למלא את הסדקים בקיר. לסדקים קטנים יותר, ניתן להשתמש באיטום אקרילי סטנדרטי, אך לסדקים גדולים יותר, השתמש באיטום גמיש המיועד במיוחד לבנייה. ודא שחומר האיטום ממלא לחלוטין את הסדק והוא ישר עם פני השטח שמסביב.לאחר שהאיטום התרפא, אתה יכול לצבוע את הקיר כך שיתאים לשאר החלק החיצוני. הקפידו לבחור צבע המיועד במיוחד למשטחי בנייה ועמיד בפני רטיבות.לאחר שתיקנת את הסדקים, עקוב אחר האזור לסדיקה נוספת. אם אתה מבחין בסדקים חדשים או שינויים בסדקים הקיימים, זה יכול להצביע על בעיה משמעותית יותר שיש לטפל בה.

עד כמה דחוף לטפל בסדקים?

במידה ומופיעים סדקים בקירות החיצוניים, יש להזמין כמה שיותר מהר אבחון מקצועי ויסודי של המצב. זאת מכיוון שכאמור ישנם סוגים רבים ושונים של מבנים, סוגים של סדקים, רמות חומרה ודחיפות שונות וכו'. על מנת להיות בטוחים כי הסדקים שבקירות הבית שלכם אינם מהווים כרגע סכנה בטיחותית מומלץ מאוד שלא להתפשר ולהזמין בעל מקצוע אשר יאבחן את הבעיה וייתן פתרון מהיר.

 

חייבים להבין שתיקון סדק באופן הנכון יבטיח שהסדק לא יחזור בעתיד (או לפחות יצמצם את הסיכוי באופן ניכר) בעוד שתיקון לא נכון יראה יפה בתחילה אך תהיו בטוחים שהסדק ישוב אחרי מספר שבועות או חודשים.

 

 

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page